Pedagógiai kísérlet a kinetográfia alkalmazására a 6-8 éves gyermekek táncoktatásában |
2011. március 17. | |
Mahovics Tamás Pedagógiai kísérlet a kinetográfia alkalmazására a 6-8 éves gyermekek táncoktatásában Számosan feltételezik, és már egyes kutatási eredmények is azt sugallják, hogy a tánc szimbolikus leíró rendszere, a Lábán-kinetográfia a gyermekek táncoktatásában is előnyös lehet a tanítás hatékonysága szempontjából. Nemzetközi viszonylatban eddig három kísérletet végeztek a témában. (Moses 1990.), (Wartburton 2000.), (Fügedi, 2003.) Az említett kutatási eredményekre és saját oktatási tapasztalatomra támaszkodva a kinetográfia oktatásának lehetőségeit keresve létrehoztam és kipróbáltam néhány módszert, amelyek során a kisgyermekek már tánctanulásuk első pillanatában találkoznak a jelírással is. Az oktatást játékos formában végeztem, és kapcsolódott az elsajátításra kijelölt mozgásanyaghoz. Féléves táncjelírás tanítási periódus után megvizsgáltam, milyen eredményre jutottam a táncírás alkalmazásával. |
< Előző | Következő > |
---|